syvenny sukeltamiseen

verkkokauppaan
tervetuloa sukeltamaan!

SDI Nitrox Diver rikastetun ilman erikoiskurssi

SDI/TDI Nitrox -kurssilla opit käyttämään rikastettua ilmaa aina 40 %:n happipitoisuuteen saakka. Näin saat sukelluksillesi lisää pohja-aikaa ja voit nauttia vedenalaisesta maailmasta pidempään.

Kurssi suoritetaan e-oppimisena sekä luentona. Jos suoritat muita kursseja, Nitrox-kurssi voidaan yhdistää sukelluksiin.

Miksi sukeltaa Nitroxilla?
Nitrox on sukeltajien hengityskaasuna käyttämää happirikastettua ilmaa. Kun sukeltajan käyttämään hengitysilmaan lisätään happea, voi sukeltaja viipyä sukelluksella pidempään ilman sukeltajantaudin vaaraa. Suurin hyöty Nitroxin käytöstä saadaan noin 20–30 metrin syvyydessä, jolloin käytettävissä oleva pohja-aika lähes kaksinkertaistuu.

Nitrox on ilman ja hapen seos, jossa hapen osuus voi vaihdella ilman 21 %:sta 40 %:iin asti. Suurempiakin happipitoisuuksia voidaan käyttää, mutta silloin puhutaan dekompressiokaasuista, jotka tulevat tutuksi tekniikkasukelluskursseilla.

Virkistyssukeltajalle sopii parhaiten perusmuotoinen Nitrox-kurssi, jossa keskitytään opettelemaan turvallinen sukeltaminen happirikastetulla ilmalla. Mikäli kiinnostusta riittää, voi koulutusta jatkaa jatkokursseilla esim. useammalla eri seoskaasulla sukeltamiseen (erillinen pohjakaasu ja erillinen Deco-kaasu) ja jopa Trimix- sukelluksiin (ilma, helium ja happi) asti.

SDI nitrox diver erikoiskurssin lisätiedot

SDI/TDI Nitrox Diver 150 € ilman sukelluksia

SDI/TDI Nitrox Diver 90 € muiden kurssien yhteydessä

SDI Nitrox Diver -kurssin voit maksaa paikan päällä kortilla tai käteisellä, laskulla ja verkkokaupassamme yleisimmillä maksutavoilla. Verkkokaupassamme on myös osamaksumahdollisuus.

kurssin aloitusvaatimukset

Ikä vähintään 18 vuotta sekä aiemmin suoritettu peruskurssi (SDI Open Water Scuba Diver, SDI Junior Open Water Scuba Diver tai muu vastaava) tai suoritat kurssia parhaillaan.

muut maksutavat:

Kysy lisää kurssista:

Teemu Torkkeli
Laitesukelluskouluttaja

info@sukelluskoulutus.fi

Tarkempaa tietoa kurssin sisällöstä:

Tiesitkö, että...

Hapella rikastettu ilma on nitroxia, jossa hapen suhteellinen määrä on suurempi kuin ilmassa, jossa happea on noin 21%. Hapella rikastetusta ilmasta (engl. Enriched Air Nitrox), käytetään yleisesti termiä rikastettu ilma, EANx (x = hapen prosentuaalinen osuus), tai vain nitrox.

On kuitenkin tärkeä tietää nitroxin ja rikastetun ilman ero, sillä nitroxia käytetään sukelluksessa myös ns. hypoxisissa seoksissa, joissa hapen osuus on pienempi kuin ilmassa. Tämä ei kuitenkaan ole enää virkistyssukellusta, vaan silloin ollaan jo tekniikkasukelluksen puolella.