tutustu meihin

tutustu meihin

Sukelluskoulustustiimi

TEEMU

Ensimmäisen laitesukellukseni tein vuonna 2010 Kreikassa häämatkalla.

Varsinainen innostus sukeltamiseen syntyi, kun löysin itselleni samanhenkisen sukellusparin ja monta luotettavaa sukelluskaveria, jotka nyt toimivat kanssani koulutusavustajina.

Laitesukellus on minulle ammatti ja rakas harrastus.

Omat sukellusluokitukseni:

CMAS P1, CMAS P2, CMAS P3, CMAS RescueDiver, CMAS NitroxDiver, CMAS DrysuitDiver, CMAS Gasblender, PADI CavernDiver, TDI CavernDiver, TDI MineDiver, TDI Full cave Diver, TDI Advanced Nitrox Diver, TDI HelitroxDiver, SDI RescueDiver, SDI Divemaster, SDI OWSD Instructor, SDI Drysuit Instructor, SDI Ice Diving Instuctor, SDI Underwater navigation Instuctor, SDI DeepDiving instructor, SDI Advanced buoyancy instructor, SDI Night and limited visibility instructor, TDI Nitrox Instructor, Sukeltajaliiton Vapepa-sukeltaja.

Niina

Vietin kasvuikäni saaressa, ja siitä syntyi intohimo mereen ja siinä läträämiseen. Olin varmaankin kesäaikaan enemmän vedessä kuin maan pinnalla.

Sukelluksen aloitin kuitenkin vasta vuonna 2008, jolloin suoritin ensimmäisen laitesukelluskoulutukseni. Sittemmin kursseja on tullut suoritettua lisää eri koulutusjärjestöjen järjestämänä.

Alkuun Suomi-sukellus oli aika vähäistä ja sukellukset suuntautuivatkin enemmän ulkomaan lämpöisiin vesiin. Paljon on tullutkin maailmaa kierrettyä. Painopiste on nyt muuttunut ja sukellan ahkerasti kotimaankin vesissä.

Omat sukellusluokitukseni:

CMAS P1, CMAS P2, CMAS P3, CMAS Rescue Diver,  CMAS Advanced Nitrox Diver, CMAS RecreationalTrimix Diver,

CMAS Gasblender, CC Mod 1, Naui Nitrox Diver, SSI Extended Range Wreck Diving, SSI Extended Range, SSI Cavern Diving. TDI Mine Diver, SDI Divemaster.

Mikko

Olen aina rakastanut vettä ja myös sukeltanut aina.

Pikkulapsena osasin kuulemma sukeltaa ennen kuin opin uimaan. Snorklailu oli kiihkeää aina kesäisin, ja ensimmäisen laitesukelluskurssini kävin vuonna 1998 Urheilusukeltajissa Helsingissä. Se riittikin pitkään, ja välillä laitesukelluskin oli katkolla, kunnes taas olin vedessä.

Muutama vuosi sitten innostuin toden teolla taas, ja sittemmin onkin luotettavan sukellusparin kanssa sukellettu ja opiskeltu kursseja eri koulutusorganisaatioissa.

Omat sukellusluokitukseni:

CMAS P1, CMAS P2, CMAS RescueDiver, CMAS NitroxDiver, CMAS DrysuitDiver, CMAS Gasblender, SSI Speciality diver extended range, SSI Science of diving, TDI CavernDiver, TDI MineDiver, TDI Full cave Diver, TDI Advanced Nitrox Diver, TDI HelitroxDiver, SDI Divemaster, Sukeltajaliiton Vapepa-sukeltaja.

Joonas

Lapsena olin jo kova snorklailemaan ja viihdyin paljon vedessä.

Ensimmäisen laitesukellukseni tein vuonna 2013, minkä jälkeen on sukellettu paljon!

Viihdyn Suomen merillä, ja vanhat upeat hylyt kiehtovat kerta toisensa jälkeen.

Sukellusharrastus on parasta hyvässä porukassa huumorilla höystettynä.

Omat sukellusluokitukseni:

CMAS P1, CMAS P2, CMAS P3, CMAS Rescue Diver, CMAS Lähikouluttaja, NAUI Mixed Gasblender, NAUI IceDiver, TDI Advanced Nitrox Diver, TDI HelitroxDiver, TDI CavernDiver, TDI MineDiver, SSI CCR Mod1.